Geras virškinimas

Kas iš mūsų nenorėtų gero virškinimo? Žarnyno veiklos sutrikimai yra tikrai nemalonūs. Dažniausiai paplitusios žarnyno negalavimų priežastys yra laktozės netoleravimas ir funkciniai žarnyno veiklos sutrikimai, o vienas iš dažniausiai pasitaikančių – taip vadinamas „jautriosios žarnos sindromas“. Net ir jeigu viskas yra tvarkoje, vis tiek reikėtų pasirūpinti žarnynu, nes gera savijauta prasideda nuo žarnyno. Toliau rasite patarimų, kurie padės išvengti žarnyno negalavimų.

 

Reguliarus maitinimasis – sveikas žarnynas

Ar kada pavalgę patyrėte žarnyno skausmus ar pykinimą? Priežastimi gali būti per didelė arba riebi porcija, dėl kurios „sustoja“ skrandis, patiriamas sunkumo skausmas. Patiekalai, kuriuose yra gausu prieskonių taip pat gali sukelti žarnyno negalavimus. Nepamirškite maitintis reguliariai ir nedidelėmis porcijomis. Daugeliui iš mūsų pakanka penkių porcijų per dieną. Pieno produktai yra puikus pasirinkimas pusryčiams, užkandžiams ir vakarienei su duona, uogomis ar vaisiais.

 

Pamaloninkite savo žarnyną skaidulinėmis medžiagomis

 

Skaidulinės medžiagos palaiko normalią žarnyno veiklą. Skaidulinės medžiagos skatina žarnyne naudingų bakterijų veiklą, todėl žarnynas yra sveikas. Valgykite maistą, kuriame yra gausu skaidulinių medžiagų, pavyzdžiui, pilnagrūdžių javų gaminius, daržovės, uogas ir vaisius.

 

Nepamirškite skysčių

 

Kad organizmas ir žarnynas funkcionuotų be priekaištų, per parą mums reikia ne mažiau nei poros litrų skysčių. Dienos metu reikėtų gerti vandenį, tačiau tarp valgio ir užkandžių galima pasirinkti iš pieno produktų ir sulčių pagamintus maistingus ir skanius gėrimus.

 

Žarnynui patinka judėjimas

Judėjimo poveikis sveikatai yra visiems gerai žinomas. Ir žarnynui patinka judėjimas. Tyrimų duomenimis, judėjimas žarnynui daro teigiamą poveikį. Dėl judėjimo, žarnyno bakterijos yra įvairesnės, todėl daro geresnį poveikį sveikatai. Teigiamas judėjimo poveikis gali pasireikšti ir per mūsų žarnyno bakterijas. Yra daug judėjimo galimybių. Vieniems patinka sportas, kuriuo siekiamas koks nors tikslas, kitiems labiau tinka kasdieninis lengvas fizinis krūvis.

 

 

Suvaldykite stresą

Stresas turi konkretų tikslą – pasiekti ypatingai gerą rezultatą. Per trumpą laiką ir protingu kiekiu patiriamas jis gerina dėmesį, susikaupimą ir rezultatyvumą. Tačiau jeigu stresą jaučiame ilgesnį laiką, nuo jo gali būti sunku atsigauti. Dalis žmonių į stresą reaguoja per žarnyną. Dažnai yra kalbama apie „susuktus vidurius“, o tai gali reikšti ir taip vadinamą „jautriosios žarnos“ sindromą. Nuo ilgai trunkančio streso kenčia visas organizmas, taip pat ir žarnynas. Stresą suvaldyti padeda ne tik laiko planavimas ir prioritetų nustatymas, bet ir kasdieninės poilsio akimirkos, taip pat ir pakankamas poilsis bei miegas.

Motinos pienas yra geriausias maistas kūdikiui. Patarimų ir nurodymų, kaip spręsti su žindymu ir laktacija susijusias problemas, gausite savo šeimos klinikoje, poliklinikoje arba gimdymo namuose.

Gydytojas ir kiti už kūdikio priežiūrą atsakingi specialistai Jums asmeniškai patars, jeigu susidūrėte su natūralaus maitinimo problemomis ir svarstote apie motinos pieno pakaitalus. Prieš nuspręsdami juos vartoti, pasitarkite su sveikatos priežiūros darbuotojais. Duodami kūdikiui pieno mišinį, tiksliai laikykitės pakuotėje pateiktų ruošimo ir laikymo nurodymų. Tai svarbu vaiko sveikatai.
Supratau ką perskaičiau